Obchodní podmínky

1. Výklad pojmů

1.1. Pronajímatel - Miloš Hulinko, Tylova 184, 281 01, Velim, IČ: 76282431.

1.2. Nájemce - osoba, která s pronajímatelem uzavřela smlouvu o pronájmu.

1.3. Smlouva - smlouva o pronájmu uzavřená písemně nebo elektronicky závaznou objednávkou, tj. potvrzením nabídky (emailem).

1.4. Předmět nájmu - párty vybavení (stany, lavice, stoly, židle, topidla, dětské hrady + příslušenství).

1.5. Nájemné - cena nájmu v souladu s těmito obchodními podmínkami.

2. Platnost Všeobecných obchodních podmínek

2.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky platí pro všechny nájemní smlouvy, mezi výše uvedenými stranami, ve kterých vystupuje Miloš Hulinko jako pronajímatel a jsou ve smyslu § 1751 odst. 1 občanského zákoníku (zákona č. 89/2012 Sb. v platném znění) nedílnou součástí uzavíraných smluv mezi pronajímatelem a nájemcem. Vedlejší domluvy jsou platné pouze v jednotlivém případě, a to výlučně v písemné formě. V případě domluvených zvláštních podmínek platí tyto Všeobecné obchodní podmínky jako další v pořadí za zvláštními podmínkami.

3. Obecné zásady obchodního styku mezi pronajímatelem a nájemcem

3.1. K uzavření smluvního vztahu mezi pronajímatelem a nájemcem dochází v okamžiku podpisu písemné Smlouvy o pronájmu nebo závaznou objednávkou dle nabídky pronajímatele písemně či elektronickou komunikací.

3.2. Je možné písemnou a elektronickou komunikaci kombinovat. V takovém případě se považuje takový úkon provedený emailem za doručený druhé smluvní straně v den jeho odeslání, pokud nedojde současně k oznámení o nemožnosti doručení emailové zprávy. Písemnosti zasílané poštou či jinou zásilkovou službou jsou zasílány na adresy uvedené v záhlaví smlouvy či nájemcem potvrzené nabídky, pokud není dohodnuto jinak a doručeny v okamžiku jeho předání příjemci. V případě, že adresát z jakéhokoliv důvodu zásilku na sjednané adrese nepřevezme, považuje se zásilka za doručenou třetím dnem od jejího odeslání.

4. Předmět nájmu

4.1. V případě, že předmětem nájmu jsou stany, je součástí plnění také montáž, demontáž těchto stanů a doprava ke sjednanému místu montáže dle ceníku v sekci "VYBAVENÍ".

5. Místo nájmu párty stanu + příslušenství

5.1. Konkrétní místo nájmu je místo sjednané některým ze způsobů popsaných v článku 3 těchto obchodních podmínek.

5.2. Nájemce je povinen pro montáž předmětu nájmu (stanu + příslušenství) zajistit povolení užívat veřejné prostranství, či prostranství ve vlastnictví třetích osob, pokud stany nebudou postaveny na prostranství v jeho vlastnictví. Zajištění těchto povolení je nezbytnou podmínkou pro provedení montáže párty-stanu pronajímatelem.

5.3. Nájemce je povinen zajistit podklad pro umístění předmětu nájmu (stanu + příslušenství) tak, aby tento byl rovný, jinak je pronajímatel oprávněn od smlouvy bez náhrady odstoupit. Nájemce je dále povinen informovat pronajímatele před dnem montáže předmětu nájmu o druhu podkladu, na kterém bude předmět nájmu instalován (tráva, hlína, beton, zámková dlažba a jiné).

5.4. Bližší dispozice udělí pronajímateli před zahájením montáže předmětu nájmu osoba pověřená nájemcem uvedená ve smlouvě či potvrzení nabídky dle čl. 3 těchto obchodních podmínek.

5.5. Montáž/demontáž předmětu nájmu (stan + příslušenství) bude provedena jednou z osob pověřených pronajímatelem, která bude uvedena ve smlouvě či potvrzení nabídky dle čl. 3 těchto obchodních podmínek.

5.6. V případě, že nájemce změní konkrétní místo nájmu/montáže po zahájení montáže předmětu nájmu (stan + příslušenství) na původně určeném místě, není povinností pronajímatele tomuto požadavku vyhovět. V případě, že pronajímatel tomuto požadavku vyhoví, je nájemce povinen uhradit pronajímateli vícenáklady spojené s montáží v jiném místě (demontáž a opětovná montáž byť části předmětu nájmu), a to v sazbě 250,- Kč  DPH za hodinu práce jedné osoby.

6. Trvání nájmu

6.1. Konkrétní doba trvání nájmu se sjednává některým ze způsobů popsaných v článku 3 těchto obchodních podmínek.

6.2. Nájemce a pronajímatel se dostaví do sjednaného místa nájmu v konkrétní dobu sjednanou některým ze způsobů uvedených v článku 3 těchto obchodních podmínek, kde nájemce určí pronajímateli konkrétní polohu, kde má být předmět nájmu umístěn. V případě, že se nájemce do místa nájmu nedostaví ani do 30 minut po sjednané době setkání dle předchozí věty, je pronajímatel oprávněn z místa nájmu odjet, od této smlouvy odstoupit a nájemce je povinen uhradit pronajímateli odstupné ve výši 30% ze sjednané ceny nájmu, pokud se účastníci nedohodnou jinak. V případě, že se po nedostavení nájemce do místa nájmu v původně sjednanou dobu účastníci dohodnou na nové době setkání v místě montáže, je nájemce povinen uhradit pronajímateli náklady na dostavení se do místa nájmu případně náklady na čekání ve výši 250,- Kč s DPH za hodinu a osobu přítomnou v místě čekání.

6.3. O předání předmětu nájmu do užívání nájemci a o vrácení předmětu nájmu pronajímateli sepíší účastníci smlouvy předávací protokol. Nájemce je povinen dostavit se na výzvu pronajímatele k předání předmětu nájmu. Pokud se nájemce k předání nedostaví, má se za to, že předmět nájmu byl protokolárně předán bez jakýchkoliv vad okamžikem, kdy mělo dojít k předání dle výzvy pronajímatele. Nájemce je současně povinen dostavit se v termínu určeném smlouvou příp. dohodou účastníků k vrácení předmětu nájmu. Pokud se k vrácení předmětu nájmu nedostaví, má se za to, že souhlasí se skutečnostmi, které budou uvedeny v předávacím protokolu pronajímatelem.

7. Nájemné

7.1. Nájemce je povinen zaplatit pronajímateli sjednané nájemné hotově při předání předmětu nájmu do pronájmu.

7.2. Nájemné za stan + příslušenství zahrnuje také dopravu do 10km zdarma, jinak dle individuální nabídky a také montáž a demontáž předmětu nájmu.


7.3. Nájemné za samostatné vybavení, pokud není současně v předmětu nájmu uveden stan, v sobě nezahrnuje dopravu ani montáž.


7.4. Byla-li požadována rezervační záloha předem a byla-li nájemcem zaplacena, pak bude při konečné fakturaci z celkové částky odečtena.


7.5. Cenu vyúčtuje pronajímatel při převzetí předmětu nájmu fakturou - daňovým dokladem. Případné vícenáklady nebo sankce vyplývající z ostatních bodů těchto obchodních podmínek budou doúčtovány dodatečně fakturou - daňovým dokladem, který bude poslán buď poštou nebo emailem

7.6. Splatnost vícenákladů či sankcí pokud se smluvní strany nedohodnou jinak je 7 dnů od odeslání faktury nájemci.

7.7. V nájemném nejsou zahrnuty další služby, jako např. cena za dodávku elektrické energie, poplatek za užívání veřejného prostranství, odvoz odpadků, úklid a jiné.

7.8. V případě prodlení nájemce s úhradou faktury je nájemce povinen zaplatit pronajímateli úrok z prodlení ve výši 1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Tím není dotčeno právo pronajímatele na náhradu škody.

8. Zákaz podnájmu

8.1. Nájemce není oprávněn bez předchozího souhlasu pronajímatele přenechat předmět nájmu k užívání jiné osobě.

9. Odpovědnost nájemce

9.1. Nájemce nese odpovědnost za ztrátu, poškození nebo zničení předmětu nájmu po celou dobu nájmu, a to od okamžiku protokolárního převzetí od pronajímatele do okamžiku protokolárního předání pronajímateli.

9.2. Nájemce je povinen v době převzetí pronajímaného předmětu nájmu tento předmět nájmu prohlédnout a ihned při jeho protokolárním převzetí uplatnit vady předmětu nájmu, popř. jeho montáže. K později uplatněným vadám týkajících se stavu předmětu nájmu či jeho montáže se nepřihlíží.

9.3. V případě pronájmu samostatného vybavení (bez stanu), které není možné prohlídnout při převzetí, se očekává kontrola stavu a kompletnosti do 5 hodin od převzetí, kdy do této doby je třeba pronajímatele na vady upozornit. Po této době se na vady či nekompletnost nepřihlíží.

9.4. V případě, že v průběhu trvání nájmu se na předmětu nájmu, popř. jeho montáži objeví vady, které nebyly prokazatelně zjistitelné při předání předmětu nájmu a za které odpovídá pronajímatel, je nájemce povinen oznámit tyto vady pronajímateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 12 hodin od protokolárního převzetí předmětu nájmu. V případě nedodržení termínu a způsobu oznámení vad zanikají práva nájemce z odpovědnosti za vady a nájemce je současně povinen nahradit pronajímateli vzniklou škodu.

9.5. Nájemce bere na vědomí, že předmět nájmu - stan lze provozovat pouze v meteorologických podmínkách, kdy nenastane některá z těchto skutečností: 1) síla větru dosáhne či přesáhne 72 km/hod. (tzn. bouřlivý vítr) , 2) teplota překročí -30 až +40 stupňů Celsia, 3) výška vodního sloupce deště překročí 50 mm, 4) dojde k pokrytí plachty střech stanu sněhem. Při dosažení či překročení těchto meteorologických limitů není možné stan užívat a nájemce se zavazuje zabránit jakéhokoliv užívání předmětu nájmu po dobu trvání těchto nepříznivých meteorologických podmínek. Při nedodržení uvedených podmínek neodpovídá pronajímatel za škody vzniklé na tomto výrobku ani za škody, které by tento výrobek způsobil na majetku a zdraví osob. Současně je nájemce povinen přijmout taková opatření, aby na předmětu nájmu nevznikla škoda.

9.6. Nájemce bere na vědomí, že je předmět nájmu nutno ochránit před

a) jakýmkoli otevřeným ohněm (pyrotechnika, jiskry z grilu či ohnišť)

b) jakoukoli manipulací třetí osobou bez souhlasu nájemce, který za případné škody odpovídá.

c) jakýmkoli poškozením

9.7. Opravy, které se během užívání předmětu nájmu vyskytnou, zabezpečuje a provádí výlučně pronajímatel, a to na náklady nájemce. Potřebu provedení oprav je nájemce povinen pronajímateli včas oznámit.

9.8. V případě, že nájemce umístí (nalepí) na najatý předmět nájmu jakékoliv prvky reklamní grafiky (reklamní nálepky apod.), je povinen uhradit pronajímateli náklady spojené s odstraněním těchto prvků ve výši 2.000,- Kč s DPH/ks.

9.9. Škoda spolu s náklady nutnými na opravu předmětu nájmu bude nájemci vyúčtována fakturou - daňovým dokladem.

9.10. Pronajímatel neodpovídá nájemci za škody vzniklé na majetku nájemce či třetích osob vzniklých v souvislosti s užíváním předmětu nájmu.

10. Odstupné v případě, že je předmět nájmu stan + související příslušenství

10.1. Nájemce je oprávněn v době od uzavření smlouvy či potvrzení nabídky do započetí montáže předmětu nájmu od této smlouvy písemně odstoupit, a to i bez uvedení důvodů. Byla-li v nabídce požadována rezervační záloha, pak je vratná pouze a) v případě, že termín v době odstoupení od smlouvy je 90 a více dnů do termínu realizace pronájmu b) pokud je pronájem zrušen z nezaviněných důvodů nájemce (nepříznivé počasí apod.) c) z důvodu zrušení pronájmu pronajímatelem.

10.2. Při trvalých nepříznivých klimatických podmínkách (trvalý déšť, trvalé sněžení, při podmáčeném terénu, trvalém větru o síle 72km/h a více) je pronajímatel oprávněn jednostranně zrušit smlouvu o pronájmu předmětu nájmu - stan, a montáž neuskutečnit, a to bez náhrady škod vniklých nájemci v souvislosti s neuskutečněním pronájmu. Tímto není dotčeno právo nájemce požadovat rezervační zálohu zpět, v důsledku nezaviněného neuskutečnění pronájmu.

11. Ostatní ujednání

11.1. V případě sporů plynoucích z uzavřené smlouvy budou tyto spory řešeny přednostně dohodou. Pokud dohoda nebude možná, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit se svým nárokem na věcně příslušný soud. Smluvní strany si v souladu s ust. § 89a o.s.ř. sjednávají, že soudem místně příslušným k řešení sporů vyplývajících z této smlouvy bude obecný soud pronajímatele.

11.2. Skutečnosti ve smlouvě nebo potvrzené nabídce nebo těchto obchodních podmínkách neupravené se řídí českým právním řádem.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. V případě, že je nebo se stane některé z ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné, nebude tím dotčena platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních smluvních ujednání. Smluvní strany jsou si povinny poskytnout vzájemnou součinnost k tomu, aby neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné ustanovení bylo nahrazeno takovým ustanovením platným, účinným a vykonatelným, které v nejvyšší možné míře zachovává ekonomický účel zamýšlený neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným ustanovením. To samé platí i pro případ smluvní mezery.

12.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 21.3.2019. Veškeré smluvní vztahy vzniklé mezi pronajímatelem a nájemcem ode dne 21.3.2019 se řídí těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

12.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky ruší a nahrazují obchodní podmínky sjednané mezi smluvními stranami v minulosti.